Radžab mėnuo – vienas iš keturių draudimo mėnesių
Islame yra keturi draudimo mėnesiai, iš visų dvylikos mėnesių, turinčių ypatingą svarbą musulmonams. Tai Mucharram, Radžab, Zul-kida, Zul-chidža, atitinkamai tai būtų – pirmasis (1), septintasis (7), vienuoliktasis (11) ir dvyliktasis (12) mėnuo. Kaip Jūs visi pastebėjote, Ramadano mėnuo čia nėra minimas, nes šis mėnuo yra Palaimintasis mėnuo.
Iš visų (dvylikos) mėnesių Allahas سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى išrinko keturis, nustatė ju metu tam tikrus draudimus ir padarė juos draudimų mėnesiais, pabrėždamas jų neliečiamumą, griežčiau bausdamas už nuodėmes jų metu ir padidindamas atlygį už gerus darbus, atliktus per juos. Skriauda, padaryta per draudimų mėnesius yra didesnė ir svaresnė nei skriauda, atlikta kitu metu.
Taip pat šiais laikotarpiais draudžiama kovoti, išskyrus tada, kai būtina gintis.
Allahas Aukščiausiasis sako Korane:
„Iš tiesų, Allaho mėnesių skaičius yra dvylika mėnesių. Taip buvo įrašyta Allaho Rašte ir tądien, kai Jis sukūrė padanges ir žemę. Iš jų – keturi draudimų mėnesiai. Tai – tvirta religija: nedarykite per juos blogio sau patys.“ (Koranas, 9:36)
Ar privaloma pasninkauti Radžab mėnesį?
Pasninkavimas išskirtinai visą ar dalį Radžab mėnesį neturi jokio pagrindimo – Pranašo ﷺ ar jo kompanionų perduoto tai patvirtinančio patikimo (sachych) chadiso, kuriame būtų nurodyta apie pasninkavimo ypatingumą būtent šį mėnesį.
Kai kurie musulmonai išskiria keletą Radžab mėnesio dienų pasninkui tikėdami, kad jos yra geresnės už kitas, tačiau tam šarijoje nėra jokio pagrindo. Šeichas al-Islam Ibn Taimyja (lai Allahas būna jam gailestingas) yra sakęs, kad visi chadisai dėl pasninko būtent Radžab mėnesį yra silpni (daif) arba sufalsifikuoti (maudu).(1)
Ibn Chadžar taip pat yra pasakęs: „Nėra jokio patikimo chadiso, kuris pagrįstų Radžab mėnesio ypatingumą, pasninkavimą šį mėnesį ar kokiomis nors specialiomis jo dienomis, ar naktines maldas būtent šį mėnesį. Imamas Abu Ismail al Chauraui jau yra sakęs apie tai prieš mane, o taip pat tas pats buvo perduota kitų teologų su patikima perdavėjų grandine. (…) Tuo tarpu, visi šie chadisai, kalbantys apie Radžab mėnesio ar pasninko jo metu ar tam tikromis jo dienomis ypatingumą, patenka į dvi kategorijas: silpni arba sufalsifikuoti.“(2)
Taigi, pasninkauti tiek Radžab mėnesį ir kitais draudimo mėnesiais yra rekomenduotina ir tame nieko blogo. Tačiau išskirti vieno Radžab mėnesio pasninką nėra teisinga (2). Taip pat nieko blogo pasninkauti kiek tik nori dienų Radžab ar bet kurį kitą mėnesį tiems, kurie įpratę tai daryti nuolat, arba sekantiems Pranašo ﷺ tradicija pasninkauti kelias kiekvieno islamiško kalendoriaus mėnesio dienas, arba turintiems praėjusio Ramadano pasninko skolų, tačiau būtina turėti teisingą pasninko intenciją ir neišskirti pasninko dienų Radžab mėnesį iš pasninko kitu metu.
Atminkite, kad per šiuos draudimo mėnesius Allahas griežčiau baudžia už nuodėmes jų metu ir padidina atlygį už gerus darbus, atliktus per juos. Skriauda, padaryta per draudimų mėnesius yra didesnė ir svaresnė nei skriauda, atlikta kitu metu ar Šventoje vietoje.
Ir pabaigai norime priminti, kai buvo pastebėtas Radžabo mėnesio jaunatis, Pranašas ﷺ paprašė savo bendražygių sakyti šią maldą (dua):
„O Allah, padaryk palaimintus mums Radžabo ir Šaa’bano mėnesius ir leisk mums sutikti Ramadano mėnesį“.
Išnaša:
[1] Madžmū’ al-Fataua, Nr. 25/290.
[2] Madžmū’ al-Fataua, Nr. 25/290.
- 11 vasario, 2021
- Komentuoti neleidžiama
- radžab