Laiškai apie islamą – 9 d. Kokia yra Islamo pozicija teroristinių grupuočių atžvilgiu?
Islamo pozicija teroristinių grupuočių atžvilgiu
(I dalis)
Garbė ir šlovė Allahui, pasaulių Valdovui, Nojaus, Abraomo, Mozės, Jėzaus ir Muchamedo Viešpačiui. Telydi juos visus ramybė ir palaima.
Pranašas Muchammedas ﷺ įspėjo apie po jo mirties gresiantį grupuotės, žinomos kaip khauaridžai (angl. khawarij) (radikalūs išdavikai), atsiradimą. Jis tvirtino, kad šie paliksią musulmonų bendruomenę, atsiskirsią nuo islamo, kaltinsią musulmonus netikėjimu dėl paprastų nuodėmių (takfir) ir kovosiantys prieš juos. Ir išties, jie pasirodė, kaip pranašauta, nepraėjus nei 30 metų po Pranašo ﷺ mirties ir buvo ankstyvieji Al-Kaidos (angl. Al-Qaeda) ir Daiš (žiniasklaidoje vartojamas kaip Islamo valstybė (angl. ISIS)) pirmtakai.
Khauaridžų apibūdinimas
Tarp autentiškų Pranašo ﷺ teiginių (perduotų Al-Bukhari, Muslim, Abu Davud, Ibn Madžah ir kitų) apie šią grupuotę yra tokie kaip: „Jie nukryps nuo savo religijos (islamo) kaip strėlės nuo taikinio“, „Jų tikėjimas nepasieks toliau jų gerklės“ ir „Jie skaitys Koraną, bet šis nepereis jų raktikaulio“ – tai reiškia, jie vadovausis klaidingu mokymu ir abejingumu tiesai. „Jie kalbės įmantriausia kūrinijos kalba“, reiškia, išraiškingai, įtikinančiai, „Jūsų maldos ir pasninkas (Pranašo pasekėjų) bus niekis palyginus su jų (khauaridžų)“ – jie rodys didelį išorinį pamaldumą ir „(Jie bus) jauni ir kvaili“, „Jų kalbos puikios, viliojančios, bet jų veiksmai nedori“, „Jie blogiausi iš visos kūrinijos“ ir „Jie kvies pažinti Allaho Knygą, nors nieko bendro su ja neturės“. Pranašas ﷺ taip pat sakė: „Jie blogiausi iš tų, kurie žus po dangaus skliautu“ ir „Jei galėčiau juos pasiekti, paskersčiau juos taip, kaip buvo paskersta Ad (senovėje išnaikinta tauta)“ (Ibn Hadžar tai paaiškino taip: kiekvieną iš jų, kol nė vieno neliktų). Pranašas ﷺ taip pat sakęs: „Jie yra Pragaro šunys“.
Valdantieji musulmonai paskelbė kovą prieš khauaridžus
Pranašas ﷺ ragino valdančiuosius musulmonus kovoti su khauaridžais, kur tik šie bepralietų kraują ir sukeltų sąmyšį. Jis ﷺ liepė: „Kur juos besutikę, žudykit, nes Teismo dieną sulauksit už tai atpildo“. Todėl nuo ketvirtojo teisingo ‘Ali bin Abi Talib kalifato laikų musulmonų valdžia kovodavo su khauaridžais, kai tik jie pasirodydavo, keldami pavojų ir nelaimes tikintiesiems.
Šis įsakas galioja tik musulmonų valdžiai ir nėra atskirų individų užduotis. Tačiau, užpulti khauaridžų, ir atskiri asmenys turi teisę ginti savo gyvybę ir nuosavybę.
Jų armijose iškils Antikristas (Dadžal)
Pranašas Muchammedas ﷺ taip pat sakė: „Jie nesiliaus atsirasti iš naujo, kaskart išnaikinti, kol tarp jų armijų pasirodys Antikristas (Dadžal)“ (Ibn Madžah). Tai reiškia, khauaridžai kovos Dadžal pusėje prieš musulmonų valdžią ir jai paklūstančius, kurie seks Jėzumi (ramybė jam), kai šis grįš užbaigti savo misiją.
Khauaridžų idealogija ir veiksmai nėra paremti islamu
Iš Pranašo ﷺ posakių aišku, kad khauaridžai, jų doktrina ir veiksmai visiškai nesuderinami su islamu. Kai kurie dabartiniai ir ankstesnieji islamo žinovai teigė khauaridžus esant atsimetėliais, netikinčiaisiais, peržengiančiais visas islamo ribas. Pranašo pasekėjas Abu Umama Al-Bahilij (angl.Abu Umamah al-Bahili) (teatlygina jam Dievas) sakė: „Pragaro šunys, jie buvo musulmonai, bet tapo netikėliais.“ (Ibn Madžah). Ne tik dėl to, kad taip juos apibūdino Pranašas ﷺ, bet todėl, kad jie išteisinę draudžiamus dalykus islamo šarijoje, tokius kaip žmogaus nužudymas. Khauaridžai tvirtina šį nusikaltimą esant teisėta islamo dalimi, kas laikytina stipriu paklydimu!
(Skaitykite kitame straipsnyje: Islamo mokslininkų pozicija apie khauaridž; Kas tokie Al-Kaida ir ISIS?)
__________________________________
ﷺ – tebūnie jam taika ir Dievo palaima
takfir – nuodėmingų musulmonų paskelbimas netikinčiais. Pranašas ﷺ pasakė: „Tas, kuris apkaltino musulmoną netikėjimu, panašus į tą, kuris jį nužudė!“ At-Tabarani.
kufr – netikėjimas
khauaridž (angl. khawarij) – maištautojai prieš valdžią (prieš musulmonus vadovus), peikiantys valdovus ir kviečiantys prieš juos sukilti.
Taip pat skaitykite:
Laiškai apie islamą – 1 d. Kodėl norime rašyti?
Laiškai apie islamą – 2 d. Islamiški terminai ( I dalis)
Laiškai apie islamą – 3 d. Koranas ir jo apreiškimo tikslas
Laiškai apie islamą – 4 d. Moters dengimasis islame
Laiškai apie islamą – 5 d. Dieviškų įsakymų pakeitimas ir atšaukimas Korane ( I dalis)
Laiškai apie islamą – 6 d. Dieviškų įsakymų pakeitimas ir atšaukimas Korane ( II dalis)
Laiškai apie islamą – 7 d. Intymumas tarp sutuoktinių (I dalis)
Laiškai apie islamą – 8 d. Smurtas prieš žmoną
Laiškai apie islamą – 10 d. Islamo mokslininkų pozicija apie khauaridž (II dalis)
Laiškai apie islamą – 11 d. Intymumas tarp sutuoktinių (II dalis)
- 27 gruodžio, 2015
- Komentuoti neleidžiama