Laiškai apie islamą – 11 d. Intymumas tarp sutuoktinių: miegamojo etiketas (II dalis)
Intymumas tarp sutuoktinių: miegamojo etiketas
(II dalis)
Islamas pateikia aiškias nuorodas visais gyvenimiškais klausimais. Dievas nesukūrė mūsų tam, kad paliktų be priežiūros: Jis paaiškino mums viską, ką turime žinoti, Korane, ir paskyrė Pranašą Muchammedą ﷺ būti mums pavyzdžiu. Dievas nepaliko mūsų kepurnėtis neaiškumų jūroje: Pranašas Muchammedas ﷺ mokė žmones ir patarė siekti žinių. Tai reiškia, jog turime būti atviri ir nesidrovėti pasiaiškinti nesmagių, intymių temų. Tai darė Pranašo ﷺ pasekėjai, ir iš jų pokalbių su Pranašu ﷺ sužinome apie deramą miegamojo etiketą.
Dievas ne tik leido mums mėgautis mūsų sutuoktiniais ir patirti seksualinius malonumus, bet taip pat ir nustatė kelias intymaus bendravimo taisykles. Tiek vyras, tiek ir žmona turėtų patenkinti vienas kito kūniškus poreikius vadovaudamiesi Koranu ir Pranašo Muchammedo ﷺ tradicijomis. Aukščiausiasis byloja:
„Ir jie klausia tavęs apie menstruacijas. Sakyk: „Tai kenksmingas dalykas, todėl laikykitės atokiau moterų, kai jos kraujuoja, ir nesantykiaukite su jomis, kol jos neapsišvarins. O kai apsivalys, eikite pas jas, kur Dievas jums paskyrė. Išties, Allah myli tuos, kurie dažnai atgailauja ir tuos, kurie apsivalo.“ (Koranas, 2:222)
Pogimdyvinis kraujavimas turi tokius pačius apribojimus, kaip ir menstruacijos. Pora turi tuo metu susilaikyti nuo santykiavimo ir jį atnaujinti tik tuomet, kai žmona bus atlikusi ritualinį apsiplovimą (arab. ghusl).
Taip pat žinotina, kad analiniai santykiai yra labai sunki nuodėmė. Pranašas Muchamedas ﷺ yra pasakęs, kad tas, kuris turės su savo žmona tokius santykius, bus prakeiktas1. Kitame chadise sakoma, kad žmogus turi ypatingai vengti analinių santykių ir santykiavimo su moterimi jos menstruacijų metu2. Net jei tai daroma su žmonos sutikimu, vis tiek užtraukia sunkią bausmę: bendras susitarimas draudžiamų dalykų nepadaro leistinais.
Islame taip pat draudžiamas homoseksualumas.
Sutuoktiniams leidžiama vienas kitą masturbuoti. Tai suprantama iš ajos, skatinančios vyrą ir žmoną mėgautis vienas kitu:
„Jūsų žmonos yra dirva jums, todėl eikite į savo dirvą kada ir kaip panorėję…“ (Koranas, 2:223)
Kalbant apie oralinį seksą, tai taip pat yra mėgavimasis vienas kitu ir yra leidžiamas atsižvelgiant į dvi sąlygas: abipusį susitarimą bei tai, kad nešvarumai nepateks į gerklę.
Lytiniai santykiai, netgi teisėti, anuliuoja pasninką, todėl pasninkaujanti pora turi nuo jų susilaikyti. Tai gali atrodyti sudėtinga Ramadano mėnesio metu, bet Dievas leido sutuoktiniams mėgautis kūniškais ryšiais tuomet, kai pasninkas nutraukiamas:
„Jums leidžiama naktį po pasninko eiti pas savo žmonas (turėti su jomis seksualinių santykių). Jos yra rūbas jums, ir jūs esate rūbas joms. Dievas žino, kad apgaudinėjote save, todėl Jis priėmė jūsų atgailą ir atleido jums. Taigi dabar santykiaukite su jomis ir siekite to, ką Dievas jums paskyręs. Valgykite ir gerkite, kol nuo tamsos prieš jus atsiskirs balta juosta (prieš auštant). Tuomet tęskite pasninką iki saulėlydžio…“ (Koranas, 2:187)
Lytinio švietimo tema musulmonų bendruomenėse yra dažnas debatų objektas, bet nekyla abejonės, kad reikia paliesti ir intymių santykių klausimus. Tėvų atsakomybė yra ugdyti savo atžalas ir šviesti jas visais gyvenimiškais aspektais, kartu supažindinant su fiziniais ir emociniais pasikeitimais brendimo metu bei islamo pozicija seksualumo klausimu.
Deja, reikia pripažinti, kad musulmonų bendruomenėse gyvuoja nemažai klaidingų supratimų apie seksualumą. Daug vyrų atmeta savo pareigą patenkinti intymius žmonos poreikius. Netgi manoma, kad žmona negali vienu metu būti ir dora, ir seksuali. Geidulys nepadaro moters paleistuve ir Pranašas Muchammedas ﷺ patarė vyrams leisti jų žmonoms pasitenkinti. Jis pabrėžė įžangos į intymius santykius ir švelnių žodžių jų metu svarbą. Seksualinis nepasitenkinimas islame laikomas teisėtu pagrindu skyryboms nepriklausomai nuo to, ar tai vyro, ar moters iškelta problema. Tokių padarinių galima išvengti laiku suteikus musulmonams tinkamą lytinį švietimą.
Santykiai tarp vyro ir moters yra šeimos pagrindas, o tvirtos šeimos sudaro stiprią tikinčiųjų bendruomenę. Intymūs dalykai visada turi likti privatus vyro ir žmonos reikalas – tai jų abiejų teisė. Dievas nurodo tai Korano ajoje:
„Jos yra rūbas jums ir jūs esate rūbas joms…“ (2:187).
Žodis „rūbas“ čia simbolizuoja uždangą: taip, kaip drabužiai apsaugo kūną, mes turime dengti, slėpti savo sutuoktinio paslaptis, garbę ir trūkumus. Intymiose situacijose kalbamasi, atskleidžiamos paslaptys, apnuoginamos sielos. Visi šie dalykai neturi išeiti už namų ribų ir išimtis taikoma tik susidūrus su rimtomis problemomis ir siekiant konsultacijos (pvz., medicininiais klausimais).
Autorė: Aisha Stacey
Šaltinis: www.islamreligion.com
Išnašos:
[1] Abu Davūd, Imam Achmed
[2] Ibid
Taip pat skaitykite:
Laiškai apie islamą – 1 d. Kodėl norime rašyti?
Laiškai apie islamą – 2 d. Islamiški terminai ( I dalis)
Laiškai apie islamą – 3 d. Koranas ir jo apreiškimo tikslas
Laiškai apie islamą – 4 d. Moters dengimasis islame
Laiškai apie islamą – 5 d. Dieviškų įsakymų pakeitimas ir atšaukimas Korane ( I dalis)
Laiškai apie islamą – 6 d. Dieviškų įsakymų pakeitimas ir atšaukimas Korane ( II dalis)
Laiškai apie islamą – 7 d. Intymumas tarp sutuoktinių (I dalis)
Laiškai apie islamą – 8 d. Smurtas prieš žmoną
Laiškai apie islamą – 9 d. Kokia yra Islamo pozicija teroristinių grupuočių atžvilgiu? (I dalis)
Laiškai apie islamą – 10 d. Islamo mokslininkų pozicija apie khauaridž (II dalis)
- 04 sausio, 2016
- Komentuoti neleidžiama
- intymumas islame