Id ul Adcha – عيد الأضحى – Aukojimo šventė
Aukojimo šventė – Id ul Adcha – Didžioji šventė
Id ul Adcha – عيد الأضحى
Jau artėja Id ul Adcha. Mažiau nei po mėnesio ši šventė prasidės ir mūsų šalyje, jei bus tokia Viešpaties valia. Kaip žinoti, kuri diena tai bus? Kokios yra šios šventės ištakos? Pabandysime atsakyti į šiuos du rūpimus kalusimus.
Id ul Adcha: kurią dieną ji galėtų būti?
Id al Adcha prasideda dešimtą dzul chidžos mėnesio dieną. Kai prasideda dzul chidžos mėnuo, tada sužinome ir kada bus pirmoji Id ul Adcha šventės diena. O pačio mėnesio pradžia nustatoma pagal tai, kada aiškiai pamatomas mėnulis.
Pavyzdžiui, jei jaunatis pasirodė rugsėjo 24-osios, trečiadienio, vakare, tada dzul chidžos pirmoji diena bus rugsėjo 25-oji diena, ketvirtadienis, ir pati Id ul Adcha šventė bus spalio 4 dieną, šeštadienį. In šaa Allah. Tačiau, jei jaunatis bus pamatytas tik rugsėjo 25-osios, ketvirtadienio, vakare, tada dzul chidžos mėnuo prasidės rugsėjo 26-ąją dieną, penktadienį, ir Id ul Adcha būtų spalio 5 dieną, sekmadienį. In šaa Allah. Nepriklausomai nuo to, ar jaunas mėnulis bus pastebėtas rugsėjo 25-osios vakarą ar ne, oficiali Id al Adchos diena bus nustatyta tik pagal rugsėjo 26-osios nakties stebėjimą. Iš tiesų, tai Pranašas (tebūnie jam taika ir Dievo palaima) nurodė remtis jauno mėnulio pasirodymu, todėl turime tam paklusti. Nors chadisas apie mėnulio jaunaties pasirodymo stebėjimą yra susijęs su Ramadano mėnesiu, kiekvienas mėnuo yra nustatomas laikantis šios tradicijos.
Id ul Adchos šventės pradžių pradžia
Id ul Adcha reiškia „aukojimo šventė“. Tai pranašo Abraomo (taika jam) auka, kai Viešpats paliepė jam su kardu paaukoti savo sūnų Izmaelį (taika jam). Izmaelis (taika jam) priėmė šią auką su kantrybe ir išmintim: „O kada jis pasiekė (amžių), kai jau galėjo (rimtai dirbti) su juo (ant lygiųjų), jis tarė: „Sūnau mano, aš matau sapne (apreiškimą), kad skerdžiu tave aukojimui, ir žiūrėk, ką tu apie tai galvoji? “ Jis tarė: „Tėve mano, daryk, kas tau įsakyta: Jeigu Allah panorės, tai pamatysi mane iš kantriųjų (tikėdamas gauti didžiulį apdovanojimą iš Allah).“ – Korano 37 sūros „Stovintieji eilėje“ 102 aja.
Po to, kai Abraomas (taika jam) ir jo sūnus buvo pasiruošę priimti ir patenkinti Viešpatį didžiausia kokia yra įmanoma auka – vienas, aukodamas savo vaiką, o kitas – savo gyvybę, – Allah atlaisvino juos nuo šios pareigos. Ir iš tiesų, Jis apreiškė: „Ir kada jiedu (Abraomas ir Izmaelis) atsidavė Allah ir kada tas paguldė jį ant šono (kad paaukoti), ir sušukome Mes jam: „O Abraomai (sustok)! Tu pateisinai (išpildei tai, kas buvo liepta) regėjimą (pamatei tikrovėje).“ Taip Mes apdovanojame geradarius! Iš tikrųjų tai (sūnaus aukojimas) ir yra aiškus išbandymas (kuris parodo tikrą žmogaus tikėjimą). Ir išpirkome Mes (nuo aukojimo) jį (Izmaelį) didele auka (avinu).“ (Korano 37 sūra „Stovintieji eilėje“ 103-107 ajos).
Tai tas momentas, kai Allah pakeitė reikalavimą paaukoti pranašą Izmaelį (taika jam) į reikalavimą paaukoti aviną, ką Abraomas (taika jam) ir padarė. Id ul Adcha yra aukojimo šventė, primenanti apie Allah skirtą išbandymą ir atleidimą nuo jo. Gyvulio aukojimas yra tokio pobūdžio tradicija, kurią turi stengtis atlikti kiekvienas musulmonas. Taigi, Id ul Adchos šventės esmė labai reikšminga.
Te Allah suteikia mums galimybę nuoširdžiai atlikti aukojimą vardan Jo. Tegul Jis apsaugo mus ir mūsų tėvus, gimines, mūsų seses ir brolius islame bei draugus. Amin.
____________________________________________________________________________________________
Svetainės administracija „islamasvisiems.lt„
- 22 rugsėjo, 2014
- Komentuoti neleidžiama
- Id-ul-Adcha